Wednesday, March 18, 2009

Mungkin Aku Tak Cukup Bagus lagi...........


Assalamualaikum n Hai everyone...

Aku xtau nak citer pe sbenarnye..cume yg aku tau n aku rse aku terlampau penat smggu due ni..pkl3,4,5 kdg2 6pg bru aku bleh tdo..slain drpd aku wat keje aku sdiri (Medic assgment, iD advance ideas development, Multimedia Interactive), aku jg tlg wat keje2 final utk member aku sepenuhnye..aku bukannye baik sgt nak tolong sume tu( bkn xikhlas), tp aku xmampu nak mnolak stelah dieorg dtg ngn muke ksian n tension thap brutal.

Jd, dah dieorg dtg mtak tlong..aku tlg jela dgn stakat mne yg mmpu aku tlg..bkannye member2 aku ni xtau aku pn ade keje, xkan xde member2 lain yg bleh mtak tlg..jwpannye, member2 lain lg bnyak keje drpd aku..so,dgn memikirkan sume tu, akula yg kurang ade keje sket ( aku xambik PTA lg sem ni, so rilexla sket dri org lain)

So, kerana penat memerah otak membuat design shgga pkul 3,4 pg kdg2 smp pkul 5..my body n brain become so tired..dat,s y la amnjak 24 mnjak ni aku ssah nak bgun pg (tp,kire ok lgla dri roommate aku)..jd, aku slalu sdikit terbabas. Tp, yg mnjadi mslahnye ialah aku da jnji ngn seseorg tu dan org tu amat tegas dgn mase..so, bile aku terbabas dri mse yg tkah dijanjikan, aku trpksela hadapi muke muncung n bebeloginye..tahan tlinge jela..tp, aku xkisah cz aku bkn terlampau lwat pun..oleh kerane die tu terlampau tgas ngn mase, aku lwat 5mnit pun die rase mcm aku lwat 30mnit..smue bende da xsempat nak wat dah..tp aku ok..da die mmg mcm tu aku nak wat cmne...redha n bersyukur jela..=)

Kisah aku terbabas ni bkn skali utk smggu due ni..aku rase da 3kali da..nak djadikan citer yg aku terbabas kali ke3 tu..die xcakap ngn aku stu hari...akupun mlas nak layan, aku biar je (bkn aku xnak pujuk, tp memndangkan aku penat n letih, mood xstabil, aku tkt aku jd kurng sabar) so, lbih baik aku biar n senyap je( kdg2 utk mnhadapi situasi tegang, berdiam diri adalah lbih baik)..bkan berdue lbih baik...

Jd, ble kteorg untalking each other, mkan pun masing2la (slalunye aku akan sediakn dinner utk kterong)...aku msg gak die tanye nak mkan ke x, die ckp da mkn megi..aku lege sket cz die da mkan wlpun megi. Aku pn mkn megi gak mlm tu (2bngkus)..

mnjelang pg esknye plak (hari ni), situasi bertmbah tegang..dlm hampir pkl 11pg die msg aku "lapanye.."..aku rply tp xdpt..krdt da xpired..maxis aku pn da smggu xpired..aku xleh wat pe2..11.30 die msg lg kte lapa (mse tu aku da siap n ready nak kua cfe)..aku ktuk blik housemate aku nk pnjam sms..member aku xdela plak....aduuhhh mcm ne nk wat ni..dah xtau nak watpe aku pn pg ke blok die tggal n ktuk tngkap blik die (tp xde respon)..

Oleh kerana xde respon, aku blik smule ke rumah aku n alhamdulillah housemate aku bru je blik..aku pnjam phone die n trus call mygirl but no answer..aihh mrajuk dah ke..lpas tu aku pun msg sruh die jua cfe mkn n aku 2ggu die kt cfe (mse tu jam mnunjukkan 12.10tgh)..aku pn pgla 2ggu die kat cfe..2ggu pnye 2ggu die xkua2..dlm pkl 1 lbh die cal aku n bertanyekan stu soalan yg bagus " u sruh i kua cafe ke? "..aku sabar n dgn tenang aku jwb " yela, da lme 2ggu ni, jomla mkn"..aku anggap nada aku xmrah mase tu wlpun dah mnunggu hmpir sejam..aku tnye die mbace msg ke..die jwb die wat keje kt kua, phone die tggl kt blik, xdngar..emmm, aku cube brsabar sesabar mngkin..aku sruh die kua cfe mkn die kte die da mkn sbb lme sgt 2ggu respon dri aku ( klu phone aku xexpired kredit @ hbis krdit, aku xpenah xblas sms die, so fkirla sket, cal jela)..

Bile die ckp die da mkn, aku sdikit kcewa n nak marah...yela, aku rsau die lapa(2,3 hari ni die mngadu slalu skit perut)..dgn xde kredit aku berusaha nak dapatkn die( pg ktuk tngkap, 2ggu member blik nak pnjam phone utk cal n msg die, pg 2ggu kt cfe hmpir sejam gara2 die buat keje kat lua n tggl phone kt blik)..sdetik aku trfikir."klula die kt tempat aku n wat sume tu" arghh aku xtau ape akn jd (fkirla sdiri)...tp, oleh kerana aku ni penjaga die, jd aku kenela bnyk2 bersabar wlpun kdg2 tu aku hmpir hlg sabar n sekali sekale termarah kt die)..tp,aku bkn marah sbenarnye..aku tegur supaye die xulangi ksalahan yg same....

So, memandangkan die da mkn..aku pun ckp kt die "xpela, i blik umah dlu,..wat penat je 2ggu"..aku pun blk mkn megi kt umah...

Aku harap die xmarah aku lg pasni..sekian...=)

1 comments:

imania on March 19, 2009 at 8:57 AM said...

u always right..

Post a Comment